ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ NEWSLETTER ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
logo H ηλεκτρονική ανάγνωση όπως δεν τη "διαβάσατε" ποτέ
Share |
Διαβάστε...:
  E-readers: Τα παιδιά του κόσμου μαθαίνουν ανάγνωση  Οι τρεις κανόνες επιτυχίας στις πωλήσεις e-books  Black Crown: Το gaming στον κόσμο των εκδόσεων  
περισσότερα...   rss
 
 
Με αφορμή την Επικαιρότητα
Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
Τα eBooks και οι συντελεστές τους
Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
Το Αλφαβητάρι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης
Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 


Χρήσιμα links

EKEBI:Παρατ/ριο Ψηφ.Βιβλίου

Εθνική Βιβλιοθήκη (ψηφιακά)

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Βουλής

Ανέμη-Ψηφ. Βιβλ. Παν.Κρήτης

Ψηφ. Συλλογές Ε.Λ.Ι.Α

Ψηφ. Βιβλιοθήκη Ίδρ.Ευγενίδου

Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

 
Βρίσκεστε εδώ: Ηλεκτρονική Ανάγνωση / Με αφορμή την Επικαιρότητα / Ψηφιακή ανάγνωση ενάντια στην τηλεόραση
Επιστροφή Εκτύπωση
 

Ψηφιακή ανάγνωση ενάντια στην τηλεόραση

   

Πολλές φορές, ανάμεσα στους ανθρώπους που ασχολούνται με το βιβλίο, υπάρχει η εκτίμηση ότι η τηλεόραση και το ίντερνετ έχουν μειώσει το χρόνο που διαθέτει κάθε άνθρωπος για να διαβάσει ένα βιβλίο. Η τηλεόραση σκοτώνει την ανάγνωση, υποστηρίζουν αρκετοί. Υπάρχει περίπτωση, όμως, το νέο περιβάλλον της ψηφιακής ανάγνωσης να αντιστρέψει αυτή την τάση;


Κάτι τέτοιο δείχνει μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στις ΗΠΑ και αφορούσε στις αναγνωστικές και αγοραστικές συνήθειες των κατόχων κάποιας συσκευής ανάγνωσης ή κάποιου tablet PC. H έρευνα έγινε σε δείγμα 1.816 Αμερικανών, ηλικίας 18 έως 64 ετών, από την εταιρεία ερευνών HarrisonGroup για λογαριασμό της εταιρείας παροχής εκδοτικών υπηρεσιών Zinio και της Qualcomm, μιας εταιρείας που κατασκευάζει ημιαγωγούς και οθόνες για συσκευές ανάγνωσης. 

Το πρώτο γενικό στοιχείο: το 28% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι διαβάζουν ηλεκτρονικά εφημερίδες και περιοδικά, σε αντίθεση με το 10% της αντίστοιχης έρευνας του 2008. Σύμφωνα με την έρευνα, οι κάτοχοι iPad στις ΗΠΑ δαπανούν 75% περισσότερο χρόνο για να την ανάγνωση εφημερίδων συγκριτικά με όσους δεν χρησιμοποιούν αντίστοιχες ηλεκτρονικές συσκευές και επιμένουν στην παραδοσιακή χάρτινη έκδοση, ενώ αφιερώνουν 25% περισσότερο χρόνο για την ανάγνωση ebooks. Τα στοιχεία έδειξαν ακόμα ότι χρήστες συσκευών όπως το Kindle της Amazon αφιερώνουν τουλάχιστον 50% περισσότερο χρόνο για την ηλεκτρονική ανάγνωση εφημερίδων και 45% περισσότερο χρόνο για την ηλεκτρονική ανάγνωση βιβλίων.


Πώς κατορθώνουν να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στο διάβασμα; Εύλογη ερώτηση, απλή απάντηση: οι χρήστες tabletsPC απάντησαν ότι μείωσαν το χρόνο παρακολούθησης τηλεόρασης κατά 25% και το χρόνο σερφαρίσματος στο ίντερνετ κατά 20-30%. «Για χρόνια οι καταναλωτικές έρευνες έδειχναν ότι υπήρχε αυξημένη ζήτηση για ανάγνωση από ψηφιακές συσκευές. Η ευκολία της πρόσβασης, η ευκολία αποθήκευσης περιεχομένου και η υψηλή ποιότητα της οθόνης καθιστά την ανάγνωση πιο διασκεδαστική υπόθεση», ανέφερε χαρακτηριστικά η JeannieyMullen, επικεφαλής μάρκετινγκ στη Zinio.

Βέβαια, από την άλλη πλευρά, το 27% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η ψηφιακή εμπειρία δεν είναι το ίδιο απολαυστική με την «παραδοσιακή» ανάγνωση. Ωστόσο, το 82-86% των κατόχων e-readers και tabletsPC δείχνει περισσότερο πρόθυμο να πληρώσει για την αγορά online περιεχομένου είτε πρόκειται για βιβλία είτε για εφημερίδες.

Και τι γίνεται με όσους δεν έχουν συσκευή ηλεκτρονικής ανάγνωσης; Η έρευνα δείχνει ότι οι αριθμοί αλλάζουν ραγδαία. Οι εκτιμήσεις της HarrisonGroup αναφέρουν ότι το 2011 θα πουληθούν πάνω από 20 εκατομμύρια συσκευές και ότι πάνω από το 13% των καταναλωτών στις ΗΠΑ σχεδιάζουν να αγοράσουν μια τέτοια συσκευή, αφού πια τη θεωρούν απαραίτητη.


Ευσεβείς πόθοι των συντελεστών της ψηφιακής αγοράς; “Αμερικανικό όνειρο” που δε θα περάσει τον Ατλαντικό; Ποια η σχέση όλων αυτών με την ελληνική αγορά; Προφήτες δεν είμαστε, αλλά θεωρούμε ότι οι εξελίξεις θα είναι ταχύτατες, παρά την οικονομική κρίση. Και τότε, ίσως το ψηφιακό βιβλίο πάρει την εκδίκησή του από την τηλεόραση.

footer splitter
                 
 
Marginalia
arrows Πού απευθύνεται
 
Ηλεκτρονική Ανάγνωση
arrows Με αφορμή την Επικαιρότητα
arrows Θέσεις, Απόψεις, Συνεντεύξεις
arrows Τα eBooks και οι συντελεστές τους
arrows Οι συσκευές ανάγνωσης και το λογισμικό τους
arrows Το Αλφαβητάρι της ηλεκτρονικής ανάγνωσης
arrows Η Αλίκη στο Σχολείο των Προκλήσεων (υλικά)
arrows Επιληψία, Αγάπη μου (υλικά)
 
Υπηρεσίες multiimedia
arrows Από το χαρτί (και όχι μόνο) στην οθόνη…
arrows Σχεδιασμός, παραγωγή πολυμεσικού περιεχομένου και σελιδοποίηση
arrows Συγκρότηση eBook
arrows Περιεχόμενο στο Διαδίκτυο: Πέρα από την ιστοσελίδα
footer bot